toimisto

Ammattiliitto Pro jätti ilmoituksen uusista työtaistelutoimista

Ammattiliitto Pro on jättänyt uusia työtaisteluilmoituksia teknologiateollisuuteen sekä suunnittelu- ja konsulttialalle.

Liitto uhkaa nyt toisella viikon mittaisella lakolla, joka alkaisi maanantaina 24. tammikuuta kello 00.00. Se olisi siis jatkoa liiton aiemmin ilmoittamalle viikon mittaiselle lakolle. Liitto ilmoitti sunnuntaina myös kaikkia teollisuuden toimihenkilöitä koskevasta ylityökiellosta, joka alkaa maanantaina 10. tammikuuta kello 00.00.

Pron lakonuhan pirissä on vajaat sata yritystä. Suunnittelu- ja konsulttialalla lakonuhka kokee työtä, jota tehdään noihin lakonuhan piirissä oleviin yrityksiin. Suunnittelu- ja konsulttialalla on lisäksi voimassa aiemmin ilmoitettu ylityökielto.

Pron ilmoittamaa lakonuhkaa soviteltiin viimeksi perjantaina valtakunnansovittelijan johdolla, mutta ratkaisua ei löytynyt. Liiton ilmoittaman lakon ensimmäinen vaihe alkaa perjantaina 14. tammikuuta, jos ratkaisua työriitaan ei sitä ennen löydy.

– Täytyy vain ihmetellä Pron toimintaa. Ja täytyy myös ihmetellä, haluavatko toimihenkilöt todellakin lakkoilla ja häiritä yritysten toimintaa ja työkaveriensa työtä. Muille henkilöstöryhmille on jo uudet työehtosopimukset saatu, sanoo työnantajapuolelta neuvotteluja vetävä johtaja Anne Somer.

Lisätiedot:
Johtaja Anne Somer, puh. 050 345 2134